- Ved å ta i bruk 2.0-tjenester har bibliotekene mulighet til å komme i kontakt med nye brukergrupper, men da må vi få tilgang til bl.a. Facebook og Twitter fra jobb-pcene våre. I dag er slike sider sperret for oss ved Kristiansund bibliotek. I de nye hjemmesidene våre har vi lagt opp til kommentarer fra brukerne. Vi kan kaskje ta i bruk chat i referansentervjuet? Brukerpåvirkning tror jeg vil komme inn i mye større grad enn tidligere.
- Hva vil vi nedprioritere å nå mål som handler om nye 2.0-tjenester? Tja, vi har nesten sluttet med å rydde i hyllene hver morgen som vi gjorde før. Vi har bl a gjort om bokvalgsrutinene våre for å få mer tid til "nye ting".
- En ting er sikkert - bibliotekene må følge med tida. Bibliotekenes brukere forventer at vi kan og vet, at vi følger med og er oppdatert på it-området, det ser vi stadig vekk når vi får spørsmål om hjelp fra pc-brukerne våre. Vi må kurse oss, 23 ting har vært et spark bak til å sette seg inn i nye tjenester og lære mer om de mulighetene som finnes der ute i det det store internettet. Men vi er ikke "utlært" med dette kurset, men vi er i gang.
for 16 år siden
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar